2015. augusztus 31., hétfő

Kemese Fanni: A napszemű Pippa Kenn




Kemese Fanni: A napszemű Pippa Kenn




Fülszöveg:

Pippa bármit feláldozna az élő emberi beszédért, vagy egy érintésért.
Az erődházban a napok egyformák, és társaságot csak színes digitális magazinok adnak. Az erdőt a biológiai katasztrófa áldozatai uralják, akik gyűlölik a szépséget és emberséget, az elveszett életük nyomait. Bármikor megölnék Pippát.
Pippa tizenhetedik születésnapján döbbenetes dolog történik. Vajon megváltozhat az élete? Létezhet számára a szerelem egy ilyen zord világban? Mit jelent a társ? És mit jelent a bizalom?

Borítóról:

Tetszik is meg nem is. Nem szeretem a fehéret, mint színt sehol, ruhákon sem és így a könyveken sem. A borítón sajnálom, hogy látszik az arc is, mert én jobban szeretem magam elképzelni a szereplőket, de legalább egy nagyon illő embert választottak hozzá, teljesen illik Pippára a borítón szereplő csaj. Viszont a szeme az igazán nagyon-nagyon tetszik. Teljesen eltalálták.
A bortíó alján az a kis fás motívum is tetszik meg hát illik is a könyvhöz.

Könyv:

Hatalmas elismerés, már csak azért is, hogy egy magyar író magyar névvel ír. Sok írót elrettent, hogy a saját hazájában, magyar névvel adja ki a művét, mert a külföldi szerzők művei sokkal kelendőbbek itthon. Ez igaz, én is bevallom, szívesebben veszek külföldi könyveket, mert sokkal messzebbre tudok elrepülni, ha a neveken is látszik, hogy nem a mi kis hazánkban játszódik. De Kemese Fanninál ez a problémám nem játszott, mivel nem magyar nevűek a szereplők, ezt mondjuk már a címből se nehéz kitalálni, mert ugye a Pippa Kenn még nem egy tipikus név Magyarországon.
Ez volt az első zombis ifjúsági könyv, amit elolvastam, és meg kell hogy mondjam, nagyon tetszett, maguk a zombik is és az egész történet. Viszont nem ez volt az első disztópiám, de talán ezt tudtam a leginkább szeretni.
Nagyon izgalmas és eseménydús. Ami még nagyon fontos, az az, hogy a szereplők szerethetőek, nekem nagyon tetszett Pippa karaktere, mert egy erős lány, de a helyzethez képest egy hétköznapi belevaló csaj, aki megtudja védeni magát, de nem egy Terminátor, aki mindent túlél, neki is lesznek az út során nehézségei, bajai, de egy igazi hős alak szerintem.
Pippa és Ruben kapcsolata nagyon aranyos, nem az a tipikus első látásra szerelem, hanem, olyan normális földi kapcsolat, mikor csak úgy kialakul egy idő után. Azért egy kicsit furcsa is a kapcsolatuk, kíváncsi leszek, mennyire marad meg, mennyire lesz tartós ez.
A különféle nézőpontok ismét nagyon tetszettek, rossz volt utána olyan könyvet olvasni, ahol csak egy szereplő szemén ismerjük meg a történetet.
Sok titok és egyéb érdekesség tartja fenn az olvasó figyelmét, amik egy részére fény derül, egy részére nem, de biztos vagyok benne, hogy a következő kötetben megtaláljuk a választ.
Érdekes, titokzatos, fordulatos, ahhh annyira imádom. Nagyon megszerettem a történetet.

Egy korábbi bejegyzésemben ígértem A viharszívű Mya Mavis-ről is egy értékelést, de ez viszont csúszik, mert bármennyire akartam szeretni azt a könyvet, hatalmas szenvedés részemről az olvasása. Egyszerűen nem köti le a figyelmem, ezért most egy kicsit félreraktam, de amint ráveszem magam újra kézbe kapom és azt a maradék picike részt is elolvasom, és összegyűjtöm a gondolataim végül pedig majd egyszer a nem is olyan távoli jövőben veletek is megosztom, szívem összetörésének történetét.

Az első részt garantáltan ajánlom mindenkinek, egy nagyon aranyos kis történet, zombikkal megfejelve.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése